P. C. Cast – Z vůle luny (recenzní e-kniha)

Za poskytnutí e-knihy k recenzi děkuji společnosti Palmknihy.cz

Zdravím všechny své báječné čtenáře u nové knižní recenze!

V dubnu a květnu jsem se bohužel moc ke čtení a hlavně k psaní moc nedostala, a tak se snažím teď spoustu věcí dohnat. Než se ale pustím do sdílení starších restů, chtěla bych se tu s vámi podělit o názor na jednu dost spornou knihu. Nebo aspoň mně sporná přijde. Jedná se o knihu Z vůle luny od velice populární autorky P. C. Cast, od které můžete znát sérii Škola noci. Jelikož tuto sérii jsem četla a bavila mě, těšila jsem se na další autorčinu knihu. No …

Autor – P. C. Cast
Nakladatelství – Yoli
Počet stran – 632
Rok vydání – 2017
Série – Příběhy z nového světa #1

Mari je poutnice z klanu Tkalců, dcera a dědička ženy s jedinečnou schopností léčit svůj lid, své povinnosti však odsouvá stranou, dokud ji nevyhledá zvláštní psí spojenec a nezmění navždy její osud. Po smrtícím útoku na její blízké se její svět rozpadá. Mari ale odhalí sílu svých schopností a tajemství o svém dvojím původu a vydá se na cestu za záchranou svého lidu. Teprve když jí do života vstoupí Nik, syn vůdce znepřáteleného kmene, Mari okusí něco, co nikdy dřív necítila… Nad jejich budoucností se však stahují mračna a s temnotou přichází síla děsivější a ničivější, než jakou tento svět dosud poznal, a je na Mari, aby tyto temné stíny zahnala. Spolu s Nikem se musí připravit na záchranu lidstva. Musí přijmout svůj pravý osud a vymýtit síly, které hrozí, že je všechny zničí. P. C. Cast v této výpravné fantasy zavede čtenáře do světa, kde se lidé, jejich zvířecí společníci i země samotná drasticky změnili. Do světa plného krásy, nebezpečí a krutosti.

Nemám vůbec ponětí, proč se to děje, ale poslední dobou mám docela problém se začíst do knih, soustředit se na ně na 100%. Jenom za poslední týden jsem rozečetla a odložila asi 4 knihy. Určitě to není knihami, spíše to bude mnou. Snažím se, aby to neovlivnilo můj úsudek. U Z vůle luny jsem měla ze začátku stejný problém. Nemohla jsem se vůbec začíst, asi i proto mi trvalo tak dlouho, než jsem knihu vůbec dočetla.

Kniha nám tu představuje 3 dějové linky – dvě hlavní Mari a Nika, a pak jednu menší, tajemného muže, jež se sám prohlásí šampionem bohyně. Ze začátku jsem absolutně nechápala, proč v knize je a jeho pohled v knize mi skoro až vadil, hlavně teda jeho surovost a násilí na zvířatech, ale potom ke konci knihy byla jeho dějová linka tak nějak propojena s druhými dvěma. Za to linka Nika mi přišla nejvíce zajímavá a ze začátku jí nebylo dáváno moc prostoru, od druhé půlky knihy se to ale rozjelo a dostal mnohem více šance ukázat se čtenářům.

Příběh nám vypraví o Mari, poutnici z rodu Tkalců, která už od narození není tím, za koho ji její lid považuje. Musí se skrývat za nabarvené vlasy a zakrytou tvář bahnem a jílem. Problém tu je a tím, že její matka je tzv. Luňanka, léčitelka klanu a Mari by se měla stát její nástupkyní. Ovšem má jako její matka strach, že kdyby se klan dozvěděl pravdu, buď by ji vyhnali, nebo zabili. Okolnosti se ještě zhorší, když si Mari vybere jedno ze štěňat, které uteklo od Nickova klanu a našlo si ji v místě toho jejího. Okolnosti vedou jedna k druhé a Mari se musí rozhodnout. Nikova linka, jak jsem již psala výše, mi přišla ze začátku trochu potlačena, ale tak zhruba od druhé půlky dostal více prostoru. Nik pochází z jiného klanu, jež je v nepřátelství vůči tomu Mariinu. Dokonce klanu Mari říkají hraboši, velice hanlivé označení. Ale ani Nik to ve svém klanu nemá vůbec jednoduché – v očích svých lidí vypadá jako slaboch, protože si ho doposud nevybral žádný pejsek, aby se mohl stát jeho kumpánem.

S knihou jsem měla pár problémů, ale ten největší bylo právě násilí na zvířatech. Bylo mi skoro zle při čtení pasáží, ve kterých jelenovi zaživa odřezávají maso a kůži s těla!! A pak dokonce to samém na psovi!! Ačkoliv takovýchto pasáží tam bylo opravdu jen pár, docela mi to vadilo a nemohla jsem se přes to vůbec přenést. V tu chvíli jsem autorku skoro proklínala. Dalším problémem byly zdlouhavé pasáže. Opravdu často jsem přeskočila kousíček textu a i tak jsem knihu louskala skoro týden. Tohle jsem vůbec ve Škole noci nezažila a popravdě mě to hodně zaskočilo. Určitě by se dal rozsah stran o něco zkrátit. Pokud vám nějak násilí v knihách nevadí, a znáte tuto autorku, určitě knihu zkuste,

Autorka jinak píše celkem poutavě, hodně pasáží v knize mě fakt bavilo, ale bohužel stále převyšovala negativa nad pozitivy. Pochválit musím naprosto nádhernou obálku.

Vůbec nevím, jestli se pouštět do druhého dílu, ale zvědavost, jak to bude pokračovat, bude stoprocentně silnější!

E-knihu můžete zakoupit zde: