Knižní recenze – Utajený drahokam (Virginia Cleo Andrews)

Žánr – Román

Nakladatelství – MOBA

Počet stran – 334

Rok vydání – 2016

Překlad – Věnceslava Lexová

Vazba – Pevná

Pár vět o autorovi – Virginii v patnácti letech postihla nehoda, a kvůli nepozornosti a chybě chirurga v nemocnici zůstala celý život upoutána na kolečkové křeslo. Psát knihy začala až po smrti svého otce. Její knihy se staly bestsellery až sedm let po vydání první knihy. Napsala několik knih, pentalogií a románů. Zemřela bohužel na rakovinu, zůstalo po ní několik nedopsaných děl, které za ní dopsal stínový autor jejím jménem.

Hlavní postavy – Ruby a její dcera Pearl

Anotace – „Po absurdních soudních tahanicích, které musela Ruby absolvovat, aby mohla vychovávat dvou dcerku, vyrůstá Pearl i se svými dvěma bratry ve šťastné rodině. Střední školu skončila jako premiantka třídy a o své budoucnosti má jasno – touží se stát lekářkou. Opojný pocit štěstí, lásky a sounáležisoti však nemá trvat dlouho. Tragická smrt jednoho s Pearliných bratrů všechny poznamená a Ruby – pod tíhou kruté reality a s pocitem viny – utíká do zátoky, utíká ke svým cajunským předkům … “ (zdroj – zadní obálka knihy)

Vlastní názor – 1) Děj – Tak trochu jsem k téhle knize byla malinko skeptická, protože jsem nečetla předchozí díly, a tak jsem se bála, že mi tam třeba bude něco chybět. Ovšem v této knize bylo hodně vzpomínek, které vlastně připomínají děj minulých knih. Kniha se dobře četla, měla jsem ji poměrně rychle přečtenou, nebyly tam nijak těžké záplatky, vše bylo dobře popisované. Děj dobře utíkal, jedna hrozná událost střídala druhou. Perl v knize věřila, že je to prokletí za hříchy z minulosti.

2) Postavy – Maminka Ruby mi přišla v knize poněkud zmatenější, taková zakřiknutější, možná to bude tou smrtí syna. Ona smrt blízkého člověka vždy zasáhne a porazí i toho nejsilnějšího člověka na zemi. Naopak Pearl mi na svých osmnáct let přišla chytrá, racionálně uvažovala, byla rozumná a rozvážná. Pearl mě jako postava mnohem více oslovila než její matka.

3) Prostředí – Děj se odehrává v New Orleans, ale také v zátoce, a Cypryšovém háji. Jak jsem již zmiňovala výše, vše bylo dobře popisováno, takovým tím stylem, že jsem si to dokázala docela dobře živě před sebou představit.

Hodnocení – Kniha ode mě dostává 8 z 10.

Úryvek z knihy – „Možná, ale zřejmě tam ještě nebyla.“ Sáhl po lahvi bourbonu.
„Tatínku, prosím tě, nepij dneska večer tolik“
Váhavě přikývl. „Máš pravdu, měl bych zůstat střízlivý, bůhví co se ještě může stát,“ řekl. Jeho slova mě vyděsila tak, že se mi bláznivě rozbušilo srdce a nohy ztuhly v kusy ledu. (str. 148)

Co vy a tato kniha? Četli jste/Nečetli? Já si budu muset sehnat předchozí díly, protože se mi kniha líbila 🙂 TO by ode mě pro dnešek bylo vše, děkuju, že jste si článeček přečetli, a u dalšího příspěvku Ahoj!