Knižní recenze – Hrana rozkoše (Eve Berlin)

Zdravím zápisníci!
Vím, že to poslední dobou s články není nijak valné. Nebudu se tu vymlouvat na to, že nemám čas, a tak, protože by to byla jen ohraná písnička. Můžu vám jen slíbit to, že se pokusím ty články vydávat nějak pravidelněji, aby jste měli na mém blogu co číst.

Dnešní knižní recenze bude na malinko jinačí knihu, než na jaké jsem doteď dávala recenze. Jen doufám, že se vám recenze bude líbit.

Žánr – Světová literatura, Romány, Pro ženy

Rok vydání – 2015

Překlad – Zdeňka Zvěřinová

Vazba – Paperback

Hlavní postavy – Dylan, Alec

Anotace – Pro spisovatelku erotických románů Dylan Ivoryovou je důležité mít vše plně pod kontrolou. Potom se seznámí s mužem, který ztělesňuje vše, čím ona není… a vše, po čem tajně touží. Alec Walker píše psychologické thrillery a vede vzrušující život. Své dominantní sklony umí uspokojit a nedovolí, aby v cestě jeho tužbám stála nějaká pravidla. Jediné, čeho se bojí, je skutečná láska… Dylan shromažďuje informace pro novou knihu a přitom se seznámí s Alecem. Ten jí nabídne neopakovatelný vhled do vztahu plného bolesti a rozkoše, pokud se mu ovšem plně odevzdá. Pyšná Dylan je přesvědčená, že ji Alec nezlomí… ale brzy v sobě objeví pocity a touhy, o kterých neměla tušení. Alec je zkušený dominant, a proto ho city k té zvláštní, nepoddajné ženě zaskočí. Dokáže se sám vzdát bezpečných mantinelů a poslechnout své srdce, aby si udržel ženu, která ho poprvé v životě srazila na kolena? (www.databazeknih.cz

Vlastní názor – Příběh knihy vypráví o ženě, spisovatelce, jež by chtěla napsat erotickou knihu o BDSM (kdo by nevěděl, co znamená BDSM – je to „styl“ nebo spíše praktika, ve které nejde tak úplně o sex, ale spíše o nadvládu dominanta nad submisivním (podřízeným) jedincem. Obsahuje například svazování, bití a spojení bolesti s rozkoší. Neznám to, takže to moje vysvětlení asi bude docela zcestné).

Popravdě, už od začátku jsem ke knize byla trochu odměřená a skeptická, protože nemám moc ráda násilí na ženách (btw. pro rejpaly – ano, koukám na seriál Hra o trůny. V tom seriálu mi to násilí vadí taky, ale koukám na to, protože tam hrají moji oblíbení herci, a protože je to z historického prostředí, a mě se vždycky seriály z historického prostředí líbily).

Dylan chce proniknout do tajů BDSM praktik. No, je vám určitě jasné, že sexuální scény byly v knize dost podrobně popsané, proto je taky kniha až od 18+. Alek, spisovatel a především dominant se s Dylan sejde, a po rozhovoru jí navrhne, že jí vše ukáže.

Co se týče knihy, tak se četla dobře, takový erotický román. Moc bych to nesrovnávala třeba s Padesáti odstíny, byly tam sice podobné prvky, ale rozdíl byl v tom, že Dylan nebyla tak naivní a hned se nezamilovala do Aleca, jako Anna do Christiana v Odstínech.

Postav v knize bylo dost, kromě Aleca s Dylan tam dost často figuroval Alecův přítel Dante, který zase figuruje jako hlavní postava v druhém díle této série.

Co se týče Dylan, bylo mi na ní sympatické to, že neměla strach vyzkoušet něco nového, na druhou stranu, popisování některých jejích pocitů mi přišlo poněkud chaotické, ale je možné, že to právě byl ten záměr, aby to bylo chaotické. Ona totiž byla taková chaotická. Ovšem na druhou stranu je to přirozeně dominantní žena, která má ve zvyku vše mít pod kontrolou, a právě naráží na muže, který je taky dominantní, a chce, aby byla jeho „subinkou“. To se přirozeně Dylan nelíbí, že by se měla někomu podřídit, takže je tu trochu vzdor vůči muži.

Samozřejmě je v knize i to velké klišé v podobě velké lásky, ale to právě až ke konci knihy, nebo tak spíše od druhé poloviny, líbilo se mi, že do toho nespadli již po prvních stránkách knihy. Dylan se mi zkrátka v knize moc líbila.

A to samé i Alec. Namakaný svalovec, cestovatel a spisovatel, no která by ho nechtěla? Možná byl v knize moc „nereálný“, moc dokonalý, chvílemi mi to tak připadalo. Velké svaly, vášeň v cestování, dokonalý vzhled, všechno ví, všechno zná. Asi víte, na co narážím. Ale jasně, je to román pro ženy, a v těch, jak víme, je vždy všechno malinko přitažené za vlasy a idealizované.

Na Alecovi se mi líbilo takové to zastřené tajemství, které z něj čišelo, a které cítila i Dylan. Nebo možná ne úplně tajemství, protože už od počátku jsem věděla, kdo to vlastně ten Alec je. Ale neznala jsem ho blíž.

Celkové hodnocení – 4/5.

Úryvek z knihy Tohle není sen. Dnes večer ji dostane. Naplácá jí na zadek. Rozdá si to s ní. Znovu a znovu. A jako vždy bude mít vše pod kontrolou.

Jak to máte vy s erotickými romány? Vyhledáváte je, naopak se jim straníte, či je to tak padesát na padesát?