Knižní recenze – Růžové moře (Eva Vejmělková)

Zdravím =)

Předposlední knihou, kterou jsem ještě stačila přečíst v lednu, je taková slaboučká lehoučká knížečka s krásným názvem Růžové moře. Než se dostanu k samotné recenzi této knížky, moc bych chtěla poděkovat nakladatelství Slovart, neboť právě od nich jsem tuto knihu dostala jako recenzní výtisk. Tak jdem na knížku =)

Žánr – Novely, Česká literatura, Romány

Rok vydání – 2014

Překlad – /

Vazba – Vázaná s přebalem

Anotace Křehká milostná novela z Toskánska představuje první knihu bývalé herečky (kdo by neznal Píšťalku z Básníků či film Fontána pre Zuzanu?) a dnes i psycholožky Evy Vejmělkové. Inspiraci jí přinesly pobyty v milované Itálii i případ z psychologické praxe. Růžové moře je vším, co si přejete: je snové, letní, žhavé, nepostrádá italskou atmosféru a reálie. Přináší ovšem i promyšleně komponovaný příběh velké lásky, ženský, nikoli povrchní či sentimentální pohled do vztahu dvou lidí. Mladá žena Mia nachází útočiště v samotě toskánského domu. Jejími průvodci a jedinými přáteli se stávají pes a kočka. Mia se o své čtyřnohé důvěrníky stará a naslouchá jim…dialogy mezi ní a zvířata vypovídají o poctivém hledání odpovědí na otázky: kdo jsme? Proč tady jsme? Co je život a co smrt? Setkáme se se svými blízkými, kteří již odešli? Eva Vejmělková mile překvapila: její drobné dílo pracuje s náznakem, plasticky maluje charaktery postav, má dar nebrat se příliš vážně. Také metoda postupného, takřka detektivního odhalovaní děje svědčí o vyzrálosti jejího talentu. (zdroj – www.databazeknih.cz)

Hlavní postavy – Mia, Pejsa, Kocour

Vlastní názor – S knihou jako takovou jsem byla jakžtakž spokojená. Co se týče textu, četla se dobře, nebyla rozdělena na kapitoly, tudíž to byl souvislý text za sebou. Vůbec mi to nevadilo, akorát když jsem si chtěla založit stránku záložkou, trvalo mi chvíli, než jsem našla konec odstavce, abych si to pamatovala.

Další věc – obal knihy. Kniha má takový ten papírový přebal, s růžovým nápisem, jinak je taková do šeda. Když papírový obal sundáte, kniha je celá růžová, s vyobrazením moře (proto Růžové moře) Vzhled knihy se mi líbí, desky jsou hodně pevné, kniha je vázaná, takže se nebojím, že by se mi poničila. Teď trochu k zápletce – Nevím, jestli jsem slepá, nebo až tak nechápavá, ale přišlo mi, že tahle kniha zápletku nemá. Schválně si zkuste knihu přečíst a napište mi, jestli jste tam našli tu zápletku, možná jsem tomu jen dobře neporozuměla. No a poslední věc – ta jedna hlavní postava. Když jsem knihu četla poprvé, tak mi přišlo, že se spletli se zařazením.

Označení román mi k tomu moc nesedělo, já sem tomu chtěla říkat fantasy či sci-fi, neboť hlavní hrdinka tam mluví se zvířaty. Ovšem když jsem došla na konec knihy, pochopila jsem, že jsem se spletla já. Hlavní postava mluvící se zvířaty je nemocná, tudíž za to ani sama nemůže. Jinak se mi kniha celkově moc líbila, popisování Toskánska mi přišlo opravdu detailní, takže s popisem jsem spokojená.

Celkové hodnocení – 3/5

Hodnocení na Goodreads – 3.00 z 5

Hodnocení na Databázi knih – 57 % ze 100 %