Knižní recenze – Proroctví sester (Michelle Zink)

Zdravím!

Zařekla jsem se, že se budu snažit plnit svoje předsevzetí – více číst. Docela se mi to daří, baví mně to, což je asi nejdůležitější, a za chvíli bude konec měsíce, a já si budu moct sepsat seznam knížek, které jsem si v lednu přečetla. Sice jich nebude moc, ale aspoň jich trochu ubude z mého seznamu. Dnešní knížka je opět o magii, ale taky o sesterství. Dokážou si dvě sestry, které jsou k něčemu předurčené, navzájem pomoct? Nebo se naopak budou snažit tu druhou zničit?

Žánr – Romány, Sci-fi a Fantasy

Rok vydání – 2011

Překlad – Hana Březáková

Vazba – Vázaná

Anotace První díl „gotické“ fantasy série situované do Anglie konce 19. století. Dvojčata Lia a Alice právě osiřela. Lia objeví na zápěstí tajemné znamení a začíná si všímat podivného krutého chování své sestry. Objeví knihu s jedinou stránkou, ve které si přečte temné proroctví, které varuje před příchodem Ďábla na svět. Lia se domnívá, že ona je Strážkyní, která tomu má zabránit, a její zlá sestra Branou, jíž má Zlo vstoupit. Ale je to skutečně tak jednoduché? (zdroj – www.databazeknih.cz)

Hlavní postavy – Lia, Alice

Vlastní názor – Kniha se mi líbila. Poslední dobou více tíhnu k těmhletěm fantasy knihám, o kouzlech, čarodějkách atd. Je to příběh o dvou sestrách, Proroctví udělilo každé z nich svou roli. Ovšem co když se zjistí, že role jsou možná obrácené? Děj byl tak trochu předvídatelný, což mi trošku vadilo, ale na druhou stranu byl poutavý, vydržela jsem u té knihy fakt dlouho, musela jsem se nutit, abych ji odložila =D

Jinak postavy se mi líbily, odehrává se to vlastně v 19 století, což mám ráda, charakter postav je tam dobře popisován, stejně tak myšlenky i činy, bylo to takové srozumitelné. Styl psaní mi vyhovoval, dobře se mi to četlo, ani tam nebyla třeba slova, kterým bych nerozuměla nebo tak. S knihou jsem spokojená.

Celkové hodnocení – 5/5

Hodnocení na Goodreads – 3.56 z 5

Hodnocení na Databázi knih – 74 % ze 100 %